Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of 010-7852046. Wij helpen u graag verder.
Algemene vragen
- Kan ik een kopie van mijn factuur toegestuurd krijgen?
Ja, als u het ordernummer of factuurnummer doorgeeft dan kunnen wij dit opzoeken en sturen wij uw factuur direct toe. Dit kan zowel telefonisch als per e-mail.
- Kunnen jullie ook de apparatuur plaatsen, in gebruik stellen, en onderhouden?
Ja, dit is mogelijk. Hiervoor worden apart kosten in rekening gebracht. Omdat dit afhankelijk is van het product en de situatie, gaat dit in overleg met de klantenservice.
- Kan ik in de showroom een product komen bekijken?
Ja, dit is mogelijk zonder afspraak. Wij hebben een brede range aan producten die ook getest kunnen worden in de showroom. Komt u specifiek voor een bepaald product? Dan adviseren wij u om vooraf contact met ons op te nemen.
- Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
Op alle producten heeft u minimaal 1 jaar garantie. Op veel producten zit vaak een langere garantie van bijvoorbeeld 2, 3 of 5 jaar. Per product staat de garantieperiode vermeld op de productpagina.
- Hebben jullie ook gebruikt apparatuur?
Ja wij hebben ook een pagina met gebruikt apparatuur. Daarnaast staan hier ook showroom en/of licht beschadigde modellen die met extra korting worden aangeboden. Deze kunt u hier vinden: horeca occasions
Vragen over bestellen
- Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen € 8 exclusief BTW bij bestellingen tot €100,- ex BTW binnen Nederland en België. Boven dit bedrag verzenden wij gratis.
- Wat is de levertijd?
Het grootste gedeelte van ons assortiment is binnen 1-2 werkdagen leverbaar. Op bepaalde producten zit een langere levertijd van 2-4 werkdagen en bij maatwerk is de levertijd circa 3-5 weken. Dit staat altijd per product vermeld op de productpagina.
- Is er een minimum orderbedrag?
Nee, wij hanteren geen minimum orderbedrag.
- Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Omdat onze webshop zowel voor zakelijke als particuliere bestelling toegankelijk is tonen wij onze prijzen zowel exclusief als inclusief 21% btw.
- Leveren jullie ook in andere landen dan Nederland en België?
Ja, wij leveren wereldwijd. Neem voor een exacte berekening van de verzendkosten contact op met onze klantenservice.
- Kan ik ook bestellen als particulier?
Ja, het is ook mogelijk om als particulier te bestellen in zowel de webshop als telefonisch, of bij ons in de showroom.
- Kan ik ook onderdelen bestellen?
Ja, wij leveren originele onderdelen van bijna alle producten en merken die wij verkopen. Om het juiste onderdeel te leveren hebben wij het merk en serie/artikel nummer van uw product nodig. Aan de hand hiervan kunnen wij u verder helpen aan het juiste onderdeel. Dit kan eenvoudig per e-mail aangevraagd worden. U kunt ons bijvoorbeeld een afbeelding sturen van uw product met bijbehorend serienummer.
- Kan ik mijn bestelling ook direct ophalen?
Wij hebben veel artikelen op voorraad in Rotterdam die direct afgehaald kunnen worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Ik ben gevestigd buiten Nederland, kan ik ook zonder BTW bestellen?
Ja, indien u ons voorziet van een geldig BTW nummer, kunnen wij het 0% BTW tarief hanteren.
- Mijn bestelling/betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de klantenservice om te controleren of uw bestelling wel in goede orde is binnengekomen bij ons. Wij kunnen dan alsnog in overleg uw bestelling verder afhandelen.
- Hoe kan ik een offerte opvragen?
Voor een offerte en eventueel bijbehorend advies op maat kunt u aan de hand van de artikelnummers in onze webshop een lijstje maken en deze naar ons doormailen. Wij reageren binnen 24 uur.
- Ik heb advies nodig, kan ik een afspraak met jullie maken?
Wij staan u graag bij als het gaat om advies omtrent onze producten. U bent van harte welkom bij ons in de showroom te Rotterdam. U kunt per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen voor een afspraak.
Vragen over betaling
- Kan ik bestellen en betalen onder rembours?
Nee, dit is helaas niet mogelijk omdat onze pakket- en pallet transporteurs geen geld aannemen voor ons.
- Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen via iDeal, Bancontact, Creditcard, Bankoverschrijving, Contant en Pinnen.
- Kan ik betalen op rekening?
Wij maken hiervoor enkel uitzonderingen voor gerenommeerde bedrijven, en (semi-) overheidsinstanties zoals gemeenten, scholen en zorginstellingen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Kan ik gespreid betalen?
Ja dit is mogelijk voor bestellingen vanaf €1500,- ex BTW. Hiervoor hebben wij uw bedrijfsnaam, adres en kvk nummer nodig. Wij checken binnen 48 uur de mogelijkheden bij onze lease partner. Een vereiste hierbij is dat uw bedrijf minimaal 1 jaar bestaat. Kijk voor meer informatie op deze pagina over Leasen bij HorecaRama.
Vragen over retourneren
Hoe kan ik retourneren?
Om een bestelling te retourneren dient u vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u vervolgens graag verder.
Krijg ik mijn verzendkosten vergoed voor retour?
De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Heeft u een andere vraag of wilt u met ons in contact komen? Ga naar onze contact pagina, wij helpen u graag verder!